عایق  نمای ساختمان عایق های رطوبتی

عایق  نمای ساختمان عایق های رطوبتی

عایق  نمای ساختمان عایق های رطوبتی

عایق  نمای ساختمان عایق های رطوبتی

عایق نمای ساختمان از زیرشاخه های خدمات مقاوم سازی نمای ساختمان بوده و در سه مبحث جداگانه ی عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی مورد بررسی قرار می گیرد .

 آب بندی ساختمان

در بخش ابتدایی ، ویژگی های مواد استفاده شده برای آب بندی نمای ساختمان از جمله مواد نانو، رزین، چسب ها، مواد پلیمری و عایق های دو جزئی را بررسی می کنیم .

 مواد  عایق نمای ساختمان

مواد نانو :

این مواد با نفوذ به منافذ سطح و با ایجاد کریستال جلوی نفوذ آب به داخل سطح را می گیرند .سبب عایق نما می شوند .خواص فیزیکی این مواد شبیه آب می باشد. شفاف و بدون بو هستند . مقاومت این مواد در برابر شرایط جوی و اشعهUV  متوسط بوده و عمر مفید آنها بر روی سطح بین 5 تا10 سال می باشد .

رزین های متناسب برای عایق کاری نما:

این مواد غلیظ بوده و از لحاظ ظاهری مانند چسب هستند . رزین ها به صورت لایه ای یک پارچه سطح را می پوشانند. این مواد سبب تغییر در ظاهر سطح می شوند و سبب براق شدن نما می گردد . دوام این مواد بر روی سطح مادام العمر می باشد .

چسب های پلی یورتان، بهترین چسب عایق کاری نما و آب بندی:

برای آب بندی درز ها و ژوئن ها از چسب پلی اورتان استفاده می شود . این مواد دارای مقاومت بالا در برابر شرایط سخت جوی می باشند . انعطاف پذیری بالا و قدرت چسبندگی بالا از ویژگی های اصلی چسب های پلی یورتان است . استفاده از سیلیکون(آکواریوم) برای عایق کاری نمای ساختمان توصیه نمی شود .

عایق های دوجزئی:

عایق های دوجزئی از لحاظ خواص فیزیکی مانند بتن بوده و در صورت استفاده تمامی سطح زیرین را می پوشانند . استفاده از این مواد آخرین راه حل عایق نما می باشد و در شرایطی که با فشار منفی آب مواجه باشیم کاربرد دارد .

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید