عامل افزایش قیمت متریال

عامل افزایش قیمت متریال

عامل افزایش قیمت متریال

عامل افزایش قیمت مواد اولیه, دلال ها هستند!

یکی ازمهمترین دلایل افزایش 30 تا 40 درصدی برخی مواد مثل پارکت و پروفیل دلال بازی در مواد اولیه تولید این اقلام هستند . این را سید محسن میر صمدی, مدیرعامل شرکت یشیل پروفیل گفت.
میرصمدی با بیان اینکه 17 سال است در بازار تامین پارکت ,لمینت و پروفیل فعالیت میکند گفت: همزمان با تحریم ها و ممنوعیت ورود کالا به کشور واحد تولیدی یشیل پروفیل راه اندازی شد.
وی در ادامه گفت:در طول چند سال گذشته با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، زیر ساخت های تولید دکوراسیون داخلی از جمله کفپوش های خانگی فراهم شد و یشیل پروفیل به عنوان یکی از 5 تولید کننده بزرگ کشور در بخش کفپوش پا به عرصه داخلی گذاشت.
میرصمدی اعلام کرد: در پی تلاش های صورت گرفته اکنون کیفیت پروفیل های تولید داخل از رقبای خارجی بالاتر است . علاوه بر این در زمینه تولید لمینت هم تلاش های بسیاری صورت گرفته که به زودی از رقبا پیشی خواهیم گرفت.
مدیر عامل یشیل پروفیل با بیان اینکه میزان تولید ماهانه پروفیل در واحد یشیل 130 هزار تا 150 هزار شاخه است، تصریح کرد: این در حالی است که بازار داخلی، کشش مصرف ماهیانه یک و نیم میلیون شاخه پروفیل را دارد و در این میان شرکت یشیل به تنهایی یک پنجم نیاز بازار وطنی را تامین می کند.
وی افزود: یشیل از سال گذشته صادرات محصولات خود را به کشورهای عراق، افغانستان و عمان را آغاز کرده و در تلاشیم که میزان تولید و کیفیت مان را سال به سال ارتقا دهیم.
میرصمدی در پاسخ به این پرسش که محصولات یشیل از نظر قیمت تا چه میزان قدرت رقابت دارند، گفت: قیمت پارکت های تولید یشیل 20 تا 30 درصد و پروفیلها تا 45 درصد ارزانتر از خارجی هاست.
وی در خصوص تنوع محصولات یشیل نیز اظهار داشت: تلاش داریم تا سالانه 3 تا 4 محصول جدید و خلاقانه به مشتریمانمان عرضه کنیم که تولید و عرضه قرنیزهای کودک برای اولین بار در کشور از آن جمله است.
این تولید کننده داخلی همچنین در خصوص مشکلات پیش روی صنایع کشور نیز گفت: مهمترین مشکل تولید در کشور تامین ارزان و به موقع مواد اولیه است.
وی ادامه داد: در حالی که 75 درصد از مواد اولیه تولید پروفیل، لمینیت و پارکت در شرکت یشیل، داخلی است ولی به دلیل دلال بازی در بازار مواد اولیه، همیشه با مشکلات زیادی در این زمینه روبرو هستیم.
به گفته میرصمدی دلال بازی، باند بازی و… در بازار مواد اولیه موجب نابسامانی وافزایش نرخ ها از30 تا 40 درصد شده است.
وی گفت: همچنین افزایش و نوسان نرخ دلار هم باعث گران شدن سه برابری مواد اولیه خارجی شده است.
این فعال صنعتی که به گفته خودش کیفیت محصولاتش به قدری بالاست که به مشتریانش می گوید در صورت پیدا کردن یک شاخه پروفیل خراب به آنها چند شاخه پروفیل سالم می دهد، اظهار داشت: سامان بخشی به بازار افسار گسیخته مواد اولیه می تواند در کوتاه مدت و میان مدت، منجر به جهش کمی و کیفی تولید انواع پروفیل و کفپوش های خانگی شود.

متن اصلی خبر را در سایت پیام ساختمان بخوانید

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید