بررسی مزایای سبک سازی و زیباسازی فوم پلی استایرن در نما ساختمان

بررسی مزایای سبک سازی و زیباسازی فوم پلی استایرن در نما ساختمان

بررسی مزایای سبک سازی و زیباسازی فوم پلی استایرن در نما ساختمان

بررسی مزایای سبک سازی و زیباسازی فوم پلی استایرن در نما ساختمان

در طراحی نما، معماران و سازندگان با توجه به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی.تعداد طبقات ساختمان، سلیقه افراد و بودجه آن ها اقدام به انتخاب نوع مصالح می کنند.در سال های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری  نمای ساختمان و مصالح مورد استفاده در آن اهمیت دوباره ای یافته است.

   زلزله و سازه

مهمترین نقش را در ایجاد نیروهای زلزله در سازه ها جرم ایفا می کند. هر قدر که جرم بیشتر باشد نیروی زلزله بزرگتری به سازه وارد می شود. پس با به کارگیری مصالح نوین، مقدار آن را به حداقل برسانیم.

نماهایی که از متریال فوم پلی استایرن باروکش بتن پلی مری در آنها استفاده شده است. 60-90% از نماهایی که از متریال های دیگر مثل سنگ استفاده نموده اند سبکتر هستند.

  سبک سازی

سبک سازی موجب می شود که شتاب زلزله کمتر بر ساختمان اثر کند . نیروهای مخرب ناشی از زلزله هم کاهش یابند. بررسی یک ساختمان هفت طبقه نشان می دهد که استفاده از نمای فوم پلی استایرن به جای نمای سنگین، موجب کاهش وزن ساختمان به میزان 36% و کاهش نیروی زلزله به میزان 59% شده است. به لحاظ اقتصادی، سبک سازی موجب می شود که مخارج تأمین ایمنی سازه در برابر زلزله کاهش یابد.

  زیبایی نما

ازنظرزیبا سازی نمای ساختمان، به وسیله متریال پیش ساخته فوم پلی استایرن با روکش بتن پلیمری این امکان وجود دارد. که انواع المان های دکوراتیو پیاده شود.

و البته این نما احتیاجی به شاسی کشی و رابیتس بندی ندارد .که این مزیت بسیار تاثیرگذار است.

این محصول در طرح های بسیار متنوع و نامحدود ارائه می شود .این ویژگی معماران و سازندگان را قادر می سازد تا فرایند کار خود را از ساخت بنایی یکنواخت و بسیار گران قیمت به بنایی با نما و طراحی داخلی شیک، نو آورانه و مقرون به صرفه تغییر دهند.

   سبکی و انعطاف پذیری

یکی از مهم ترین مسائلی که در نماسازی ساختمان  و به ویژه ساختمان های مرتفع و عظیم الجثه، مورد توجه مهندسین قرار می گیرد.وزن تحمیل شده به بنا در اثر استفاده از مواد و مصالح مختلف می باشد. از بزرگ ترین مزایای استفاده از ورق های پلی استایرن در نماسازی می توان، به سبک بودن آن ها نسبت به دیگر مصالح اشاره کرد .این ویژگی باعث می شود تا ساختمان مذکور در مقابل زلزله مقاوم تر و مستحکم تر باشد. این در حالی است که مواد و مصالح قدیمی از این ویژگی بی بهره اند و محدودیت های زیادی را به هنگام اجرای نما در ساختمان ها به وجود می آورند.

   خاصیت آکوستیک و عایق حرارت

ساختار ورق های پلی استایرن به گونه ای است که استفاده از آن ها بر روی نما، موجب به وجود آمدن خاصیت آکوستیک و عایق حرارت برای ساختمان ها می گردد .انتقال صوت به داخل ساختمان را به حداقل می رساند. این ویژگی باعث می شود تا افراد ساکن در ساختمان از رفاه و آسایش بیشتری برخوردار گردند . اتلاف انرژی را به حداقل میرساند.

کاربرد و استقبال ورای تصور از این محصول در نما، نشانگر کیفیت مناسب و عدم محدودیت در کاربرد و طراحی این محصول است.

پیام خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مرتبط

کلیدواژه خود را وارد کنید